واکاوی تاثیرات اجرایی طرح حضرت زینب‌‌(س) در پیشرفت و تعالی نیروی زمینی ارتش

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسنده

گروه مدیریت، دانشکده جنگ، دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش، تهران، ایران.

10.22034/qjws.2023.2000628.1144

چکیده

هدف: این مطالعه با هدف بررسی میزان رضایت پرسنل وظیفه مراجعه­ کننده به بهداری در راستای طرح مذکور اجرا شد.
روش: روش اجرای این تحقیق توصیفی و جامعه آماری مطالعه حاضر 183 نفر از سربازان وظیفه مراجعه ­کننده به بهداری می‌باشد. پرسشنامه‌ه­ا مبتنی بر سوالات تحقیق جهت سنجش میزان رضایت سربازان وظیفه از بخش­های مختلف تهیه شد. سپس این پرسشنامه از طریق مصاحبه مستقیم توسط سربازان تکمیل و داده­ها استخراج گردید.
یافته‌ها: یافته‌­های پژوهش نشان داد که بیشترین رضایت­مندی سربازان مراجعه­ کننده به بهداری مربوط به واحد ارائه خدمات پزشک شیفت و طب پیشگیری بود و کم­ترین میزان رضایت مندی مربوط به دندانپزشکی بود.
نتیجه­‌گیری: یافته­‌های نتایج پژوهش نشان داد که از زمان اجرای طرح حضرت زینب کبری (س) بهره­‌وری و کارایی خدمات­ رسانی به پرسنل وظیفه افزایش یافته است و سبب افزایش تعهد در پرسنل جهت خدمت­ رسانی به سربازان در امور بهداشتی- درمانی شده است.

کلیدواژه‌ها

موضوعات


عنوان مقاله [English]

Analyzing the effects of the implementation of the plan of Hazrat Zahra, peace be upon him, in the progress and excellence of the army's ground forces

نویسنده [English]

  • Esmaeil Vaisi
Department of Management, Faculty of War, Army Command and Staff University, Tehran, Iran.
چکیده [English]

Objective: This study was conducted with the aim of investigating the level of satisfaction of duty personnel referring to health care in a similar plan.
Methodology: The method of conducting this research was descriptive. The statistical population of the present study is 183 conscripts referring to the hospital. A questionnaire based on research questions was prepared to measure the level of satisfaction of conscripts from different departments. Then this questionnaire was completed by the soldiers through direct interview and the data was extracted.
Findings: The findings of the research showed that the most satisfied soldiers who referred to the health center were related to the unit providing shift doctor services and preventive medicine. The lowest level of satisfaction was related to dentistry.
Conclusion: The findings of the research results showed that since the implementation of Hazrat Zainab Kobri (PBUH) plan, the efficiency and effectiveness of providing services to the duty personnel has increased and the reason for the increase in the commitment of the personnel to serve the soldiers in affairs It has been health-remedial.

کلیدواژه‌ها [English]

  • Satisfaction
  • Hazrat Zainab-Kobari (pbuh)
  • Duty of personnel
  • Service delivery
  • Health transformation