@article { author = {Enami, Neda and Karimi Ghahroudi, Mohammad Reza}, title = {Applications of social media warfare in military operations}, journal = {War Studies}, volume = {2}, number = {4}, pages = {58-71}, year = {2020}, publisher = {University of Command and Staff of the Army of the Islamic Republic of Iran}, issn = {2717-1760}, eissn = {2717-1760}, doi = {}, abstract = {The growth and development of cyberspace and advances in information technology have changed the nature of conflicts by making them more complex. Almost universal access to the virtual environment has provided the opportunity to conduct battles online that affect both physical realms, such as computer systems and cognitive realms, that is, people''''s attitudes and beliefs. The first represents cyber warfare and the second represents a new area of ​​warfare called social media warfare. Combined warfare, on the other hand, is a new approach to warfare that combines classic warfare with cyber and intelligence battles. The line between cyber warfare and information warfare is blurring with the advent of social media. What is certain is that by using social media as a tool in war, both physical and cognitive domains can be affected simultaneously and more important results can be achieved. In this article, we will look at how to use social media in hybrid warfare and how to arm social networks, and how to use social media in military operations, including intelligence gathering, targeting, indoctrination and psychological warfare, cyber operations, defense and command, and We will explain the control.}, keywords = {Social Media,psychological warfare,Cyber Operations}, title_fa = {کاربرد‌های جنگ رسانه‌های اجتماعی در عملیات نظامی}, abstract_fa = {رشد و توسعه فضای سایبر و پیشرفت‌های فناوری اطلاعات، ماهیت درگیری‌ها را با ایجاد پیچیدگی بیشتر متحول نموده است. دسترسی تقریباً جهانی به محیط مجازی، موقعیت آن را فراهم نموده است تا نبردهایی به‌صورت آنلاین هدایت گردند که هر دو قلمرو فیزیکی، نظیر سیستم‌های رایانه‌ای و قلمرو شناختی یعنی نگرش‌ها و عقاید افراد را تحت تأثیر قرار دهند. که اولی نمایانگر جنگ سایبری و دومی مطرح کننده حوزه نوینی از جنگ به نام جنگ رسانه‌های اجتماعی است. از سوی دیگر جنگ ترکیبی رویکرد نوینی به جنگ است که از ترکیب جنگ‌های کلاسیک و نبردهای سایبری و اطلاعاتی تشکیل می‌شود. مرز بین جنگ سایبری و جنگ اطلاعات با ظهور رسانه‌های اجتماعی در حال محو شدن است. آنچه مسلم است با به‌کارگیری رسانه‌های اجتماعی به‌عنوان ابزاری در جنگ می‌توان هر دو قلمرو فیزیکی و شناختی را به‌طور توأمان تحت تأثیر قرار داده و به نتایج مهم‌تری دست یافت. در این مقاله به نحوه استفاده از رسانه‌های اجتماعی در جنگ ترکیبی و نحوه مسلح سازی شبکه‌های اجتماعی خواهیم پرداخت و شیوه‌های مختلف به‌کارگیری رسانه‌های اجتماعی در عملیات نظامی از جمله جمع‌آوری اطلاعات، هدف‌یابی، تلقین کردن و جنگ روانی، عملیات سایبری، دفاع کردن و فرماندهی و کنترل را تشریح خواهیم نمود.}, keywords_fa = {رسانه اجتماعی,جنگ روانی,عملیات سایبری}, url = {https://www.qjws.ir/article_246645.html}, eprint = {https://www.qjws.ir/article_246645_18891c51234fb3fb410f3ec01e86fa9d.pdf} }